E-Klient
Usługi e-administracji cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród obywateli. Korzystanie z nich jest również możliwe w naszym mieście, dzięki współfinansowanemu ze środków unijnych projektowi e-Klient.
Wnioskodawcą i Liderem projektu jest Miasto Sochaczew – Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych UM w Sochaczewie. Projekt e-Klient zrealizowano w partnerstwie z:
- Gminą Nowa Sucha,
- Gminą Kampinos,
- Gminą Miasto Żyrardów,
- Powiatem Żyrardowskim.
Głównym zadaniem projektu jest usprawnienie klasycznego sposobu załatwiania spraw urzędowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można załatwić sprawy administracyjne bez konieczności wizyty w urzędzie, 24 h/dobę. Jedynym warunkiem skorzystania z tej opcji jest posiadanie komputera z podłączeniem do Internetu.
Co zyskujemy?
- wiele usług administracji publicznej w jednym miejscu
- możliwość załatwienia spraw urzędowych przez Internet
- możliwość wnoszenia opłat za usługi publiczne drogą elektroniczną
- udostępnianie dokumentów niezbędnych do korzystania z usług administracji publicznej
- oszczędność czasu i pieniędzy
Cele projektu:
- Uruchomienie Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych
- Pakiet 50 e-usług – wzmocnienie jakości i dostępności usług świadczonych przez urzędy za pomocą nowoczesnych rozwiązań elektronicznych
- 15 spotkań informacyjnych dla mieszkańców promujących zalety korzystania z e-usług
- Podniesienie kwalifikacji pracowników samorządowych w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych - szkolenia
- Uruchomienie Wirtualnego Centrum Informacji – systemu, który umożliwia wysyłanie informacji o wprowadzanych w urzędzie e-usługach, a także innych ważnych dla mieszkańców sprawach
- Uruchomienie portalu konsultacji społecznych
- Wdrożenie systemu budżetowania umożliwiającego złożenie propozycji do budżetu obywatelskiego oraz elektroniczne oddanie głosu
Dzięki projektowi e-Klient zaoszczędzimy nasz czas, który trzeba przeznaczyć na załatwienie sprawy w sposób tradycyjny.
By mieć możliwość korzystania z e-usług, należy założyć konto na specjalnej platformie ePUAP i złożyć wniosek o profil zaufany. Do tego został uruchomiony Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych (PPPZ). Szczegółowe informacje znajdą Państwo poniżej.
Do tej pory, aby załatwić sprawy administracyjne, mieszkaniec musiał osobiście stawić się w odpowiednim urzędzie. Wymagało to ponadto wypełniania wielu wniosków, w których należy wpisywać te same dane. System ePUAP to zmienia – jest alternatywą dla papierowej administracji.
W celu skorzytania z ePUAP niezbędne jest spełnienie dwóch warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta użytkownika na platformie ePUAP www.epuap.gov.pl,
- posiadanie profilu zaufanego ePUAP - użytkownik posiadający profil zaufany ma możliwość podpisywania pism kierowanych drogą elektroniczną do urzędów administracji publicznej. W tym zakresie podpis elektroniczny potwierdzony danymi profilu zaufanego jest bezpłatną alternatywą dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym kwalifikowanym certyfikatem.
Zaloguj się na ePUAP
↓
Wybierz usługę i wypełnij formularz
↓
Podpisz pismo profilem zaufanym
↓
Wyślij pismo do urzędu
↓
Obsługa pisma przez urząd
↓
Czekaj na odpowiedź z urzędu
Profil zaufany:
- bezpłatna metoda uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji.
- profil jest bezpłatny, a jego utworzenie wymaga jednorazowej wizyty w tzw. Punkcie Potwierdzania Profili Zaufanych.
- dzięki profilowi można załatwić sprawy administracyjne (np.: wnoszenie podań, składanie wniosków) drogą elektroniczną.
- działa on podobnie, jak odręczny podpis – identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje.
Profil zaufany jest ważny przez 3 lata, jednak jego przedłużenie nie wymaga dodatkowej wizyty w urzędzie – można przedłużyć ważność swojego profilu bezpośrednio przez stronę internetową.
Jak uzyskać profil zaufany:
↓
↓
Wybierz metodę założenia profilu
Samozaufanie Wyślij wniosek o profil
podpisem elektronicznym zaufany
↓
Udaj się do punktu potwierdzającego
↓
Uzyskaj profil zaufany
Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miejskim w Sochaczewie
w Biurze Obsługi Klienta na parterze.
Całkowita wartość projektu: 1 458 257,65 zł
Kwota dofinansowania: 1 239 519,00 zł
Projekt „e-Klient” współfinansowano ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL 2007-2013, V. Oś Priorytetowa: Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.