→ → → → → →
Rozpoczęły się prace na ulicy Wierzbowej w Boryszewie. W tym tygodniu ruszą też roboty na ul. ks. Twardowskiego i Bajecznej. Trwa przebudowa 33 dróg miejskich w ramach wartego blisko 28 mln zł projektu „Mała Ojczyzna Chopina”.
Pierwszy etap robót budowlanych zakłada wykorytowanie pasów drogowych oraz utwardzenie ulic podbudową z warstwy tłucznia. Już w maju pracami w tym zakresie objęto ulice: Planową, Zapolskiej, Brzozową, Kasztanową oraz odcinek Porzeczkowej. Jak informuje wykonawca inwestycji, firma Strabag, w kolejnym etapie, na remontowane ulice wkroczy ze specjalistycznym sprzętem grupa bitumiczna. Nawierzchnie asfaltowe przy wspomnianych drogach pojawią się na przełomie lipca i sierpnia. W międzyczasie przygotowywane będą podbudowy na kolejnych planowanych do remontu ulicach. O tym gdzie i kiedy się rozpoczną, będziemy informować na bieżąco.
→ → → → → →
Początek remontu na kolejnych ulicach - Wierzbowa, ks. Twardowskiego, Bajeczna (2.06.2023)
Wykonawca inwestycji „Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” zacznie prace na kolejnych ulicach. Od poniedziałku 5 czerwca zmieni się organizacja ruchu na Wierzbowej i ks. Twardowskiego, a dwa dni później roboty rozpoczną się na ul. Bajecznej.
Podobnie jak w przypadku wcześniej rozpoczętych remontów, ulice przez cały okres mają być przejezdne, a jeśli wystąpi konieczność ich krótkotrwałego zamknięcia, mieszkańcy zostaną o tym wcześniej poinformowani. Wykonawca przebudowy 33 sochaczewskich ulicy firma Strabag oraz inwestor, czyli urząd miejski zapewniają, że dołożą wszelkich starań, aby niedogodności związane z remontem dróg były jak najmniej uciążliwe dla ich użytkowników.
Przypomnijmy, że dotychczas prace rozpoczęły się na ulicach: Planowej, Zapolskiej, Brzozowej, Kasztanowej oraz Porzeczkowej. Wykorytowano pasy drogowe oraz położono pierwszą warstwę nawierzchni – tłuczeń. Podobne roboty przeprowadzone zostaną na ul. Wierzbowej i ks. Twardowskiego i Bajecznej. W kolejnym etapie prac na wspomnianych ulicach pojawi się tak zwana grupa bitumiczna, która utwardzi drogi już nawierzchnią asfaltową. Jak informuje wykonawca, odbędzie się to na przełomie lipca i sierpnia.
→ → → → → →
Ruszają prace na kolejnych ulicach (18.05.2023)
Niedawno informowaliśmy o rozpoczynającym się remoncie pierwszej z 33 ulic, które zostaną przebudowane w ramach projektu "Mała ojczyzna Chopina". W poniedziałek wykonawca - firma Strabag - wszedł na ulicę Planową.
Od 22 maja zacznie obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu na kolejnych miejskich ulicach - Zapolskiej, Brzozowej, Kasztanowej i Porzeczkowej.
W związku z prowadzonymi pracami mogą wystąpić czasowe utrudnienia na remontowanych ulicach, ale jak zapewnia zarówno wykonawca, jak i inwestor, podejmowane są starania o to, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Jeżeli wystąpi konieczność krótkotrwałego zamknięcia jakiejś ulicy, mieszkańcy zostaną o tym poinformowani z wyprzedzeniem.
"Mała Ojczyzna Chopina - przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych" to ogromne zadanie, które realizowane będzie w cyklu dwuletnim, prace mają potrwać do jesieni 2024 roku. Całkowity koszt to 28,1 mln zł, a dotacja pozyskana z Polskiego Ładu na jego realizację wyniosła 21,85 mln.
→ → → → → →
Rusza wielki projekt drogowy – w poniedziałek zacznie się remont pierwszej ulicy (12.05.2023)
„Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” to największy projekt drogowy miasta Sochaczew realizowany w ostatnich latach. W najbliższy poniedziałek rozpoczną się prace na pierwszej z 33 ulic.
Firma Strabag, wykonawca prac w ramach projektu „Mała Ojczyzna Chopina – przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych” poinformowała, że 15 maja planuje przejąć plac budowy. Oznacza to początek prac związanych z największą drogową inwestycją miasta – przebudową 33 miejskich dróg. Projekt jest rekordowy nie tylko ze względu na liczbę ulic, które zostaną wyremontowane w ciągu najbliższych dwóch lat, ale i z powodu wysokości dofinansowania, jakie miastu udało się na ten cel pozyskać z Polskiego Ładu – jest to 21,85 mln zł z całkowitej kwoty odłożonej na jego wdrożenie, wynoszącej 28,1 mln zł.
Remont tak dużej liczby ulic wiązać się będzie z utrudnieniami w ruchu w różnych częściach miasta. Nie da się tego uniknąć, jednak zarówno wykonawca, jak i władze miasta zapewniają, że zrobią wszystko, aby niedogodności były jak najmniejsze. Remontowane drogi mają być przez cały czas przejezdne, a jeśli wystąpi konieczność zamknięcia ich na krótki okres, mieszkańcy będą informowani o tym fakcie ze stosownym wyprzedzeniem.
Planowa to pierwsza ulica, na której rozpoczną się roboty, ale jeszcze w maju ruszą kolejne – na Wierzbowej, Bora-Komorowskiego, Zapolskiej, Iwaszkiewicza i ks. Twardowskiego. W czerwcu Strabag chciałby wejść na: Kasztanową, Srebrną, Bajeczną, Porzeczkową, Brzozową, Leśmiana i Lema.
Przypomnijmy, że ostateczna decyzja o przebudowie 33 ulic zapadła na sesji 28 marca br., gdy rada zabezpieczyła na ten cel pieniądze w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej. Inwestycję poparli w głosowaniach radni Sochaczewskiego Forum Samorządowego i PiS: Selena Majcher, Piotr Pętlak, Sylwester Kaczmarek, Edward Stasiak, Sławomir Dorywalski, Arkadiusz Karaś, Marcin Cichocki, Krystyna Dybiec, Renata Sokołowska, Magdalena Zborowska, Sylwester Zdzieszyński. Wyszli z sesji i nie brali udziału w głosowaniach radni PO, Koalicji dla Sochaczewa i Bezpartyjni Samorządowcy: Janusz Bąbała, Robert Błaszczyk, Jacek Krzemiński, Adam Kloch, Jolanta Kulpa-Szczepaniak.
→ → → → → →
Rekordowy kontrakt, rekordowe dofinansowanie (12.04.2023)
Do końca 2024 roku aż 33 lokalne drogi zostaną utwardzone asfaltem, część z nich zyska oświetlenie i kanalizację deszczową, a cały program w 77 procentach zostanie sfinansowany z rządowej dotacji z Polskiego Ładu. Wykonawcą prac będzie firma Strabag. 12 kwietnia w kramnicach z jej pełnomocnikiem podpisano umowę o wartości prawie 28 mln zł.
Jak mówił Piotr Osiecki, to największy kontrakt drogowy w historii naszego samorządu i największe dofinansowanie, jakie uzyskaliśmy. Z drugiej edycji Polskiego Ładu ratusz otrzymał 21,85 mln bezzwrotnej dotacji, a wielki udział miał w tym Maciej Małecki, wiceminister resortu Aktywów Państwowych.
- To kolejny program dotykający najważniejszej strefy funkcjonowania miasta, czyli układu drogowego. Przez wiele lat realizowaliśmy program „Drogi zamiast błota”, dzięki któremu nową nawierzchnię asfaltową uzyskało kilkadziesiąt ulic. Teraz, tylko w ramach Małej Ojczyzny Chopina, przebudowie ulegną 33 drogi, nie tylko osiedlowe, ale też bardzo ważne dla całego układu komunikacyjnego jak np. Wojska Polskiego – mówił burmistrz.
I przypomniał, że w 2021 roku radni wydzielili w budżecie pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej, na jej podstawie złożono stosowny wniosek do Polskiego Ładu, ogłoszono przetarg na wykonawstwo. Do zawarcia umowy ze Strabagiem potrzebne było jeszcze jedno – dokładne rozpisanie sposobu finansowania prac.
- Kropka nad „i” postawiona została na sesji 28 marca, gdy radni zabezpieczyli całość środków na ten kontrakt. Bardzo serdecznie dziękuję radnym, a mam na myśli wspaniałą dwunastkę, która od początku pilotuje, wspiera, podejmuje konkretne decyzje, by móc inwestować w Sochaczewie, rozwiązywać problemy mieszkańców. Bo to jest główny cel działania samorządu – podsumował Piotr Osiecki.
Z kolei minister Maciej Małecki zaznaczył, że Sochaczew jest przykładem miejscowości, która bardzo dynamicznie rozwija się odkąd władzę w Polsce przejął rząd PiS.
- Mówię to jako przedstawiciel polskiego rządu, ale też jako poseł ziemi sochaczewskiej i mieszkaniec Sochaczewa. W mniejszych miejscowościach wciąż brakuje pieniędzy na zaspokojenie potrzeb inwestycyjnych, bo te są potężne, często trzeba nadrabiać zaległości, dlatego programy rządu to jest strzał w dziesiątkę dla Polski lokalnej – przekonywał.
Podkreślał, że 33 ulice mogą być przebudowane dzięki współpracy władz centralnych i samorządu. Do 22 mln złotych dotacji burmistrz oraz radni dołożyli wkład własny i objęli program drogowy spójnym, pewnym i stabilnym finansowaniem.
- Cieszę się, że mieszkańcy wielu osiedli, bo ten projekt dotyczy całego miasta, będą mogli doczekać się poprawy warunków swojego życia, bo te wszystkie programy, które przygotowujemy i realizujemy z samorządami mają wspólny cel – poprawę jakości życia mieszkańców. Chcemy, żeby mieszkańcy pięknego i dumnego Sochaczewa mieli takie same warunki do życia jak mieszkańcy największych aglomeracji – mówił minister.
Tak głosowali radni
Marcową uchwałę o finansowaniu przebudowy 33 ulic poparli radni Sochaczewskiego Forum Samorządowego i PiS:
Selena Majcher, Piotr Pętlak, Sylwester Kaczmarek, Edward Stasiak, Sławomir Dorywalski, Arkadiusz Karaś, Marcin Cichocki, Krystyna Dybiec, Renata Sokołowska, Magdalena Zborowska, Sylwester Zdzieszyński.
Wyszli z sesji i nie brali udziału w głosowaniu radni PO, Koalicji dla Sochaczewa i Bezpartyjni Samorządowcy: Janusz Bąbała, Robert Błaszczyk, Jacek Krzemiński, Adam Kloch, Jolanta Kulpa-Szczepaniak.
Nazwa projektu: Mała Ojczyzna Chopina. Przebudowa dróg miejskich stanowiących element tras turystycznych i ścieżek rowerowych - etap I - poprawa bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców miasta
Wykonawca prac: spółka STRABAG, Pruszków, za cenę 27.851.300 zł.
Finansowanie: Łącznie na inwestycję zabezpieczono 28.100.000 zł – 11.050.000 zł w 2023 roku i 17.050.000 zł w 2024 r. Zadanie w 77 proc. zostanie sfinansowane z rządowej dotacji w wysokości 21.850.000 zł.
Nowa nakładka asfaltowa ułożona zostanie na następujących ulicach:
- Armii Krajowej
- Bajeczna
- Bolechowskich
- Bora-Komorowskiego
- Brzozowa (od Radiowej do Kasztanowej)
- Cmentarna (odcinek równoległy do Traugutta)
- Graniczna (od Jagiellońskiej do Podgórnej)
- Hugo–Badera
- Iwaszkiewicza (wraz z oświetleniem ulicznym)
- Jana Kazimierza
- Jasna
- Jesionowa (od Radosnej)
- Kasprowicza
- Kasztanowa
- ks. Twardowskiego
- Kwiatowa
- Lema
- Leśmiana
- Łąkowa (od Trojanowskiej do Twardowskiego)
- Planowa
- Porzeczkowa (wraz z oświetleniem ulicznym)
- Radosna
- Reymonta (od 1 Maja do Piłsudskiego wraz z kanalizacją deszczową)
- Roweckiego
- Srebrna
- Tomickiego (do Bojowników)
- Wczasowa (od Asnyka do Zalewowej)
- Wierzbowa
- Wojska Polskiego (od Ziemowita do 15 Sierpnia wraz z kanalizacją deszczową)
- Wróblewskiego (od torów do Wojska Polskiego)
- Zapolskiej (wraz z oświetleniem ulicznym)
- Żwirowa
- Żytnia (od Olimpijskiej do Warszawskiej wraz z kanalizacją deszczową)